Het medicijn dat iedereen moet gebruiken

0 Reacties

Je binnen 5 minuten beter voelen door het goedkoopste en het meest krachtige medicijn. 

Heb je last van stress? Heb je steeds een gevoel van haast waardoor ontspannen erbij inschiet? Zijn jouw dagen gevuld met het zorgen voor andere mensen? En komt de zorg voor jezelf op de laatste plaats? Slaapt je slecht? Heb je een lichaam dat pijn doet?

Verlang je naar rust?  

Verlang je naar dagen te kunnen slapen of gewoon voor onbepaalde tijd vrij nemen van je werk?Verlang je ernaar alle zorg voor anderen te laten en eindelijk doen wat voor jou fijn en nodig is?Omdat jouw lichaam je laat weten dat het hiervoor tijd is?

Ik heb goed nieuws voor je!

Boek gelijk een afspraak in mijn agenda, want ik heb een geweldig medicijn voor je.

Ik neem je mee in meest geweldige medicijn dat er bestaat. Dat altijd gratis, vrij verkrijgbaar is en ook nog eens zonder bijwerkingen.

Ontdek de helende kracht van de natuur!

Maak jij al gebruik van dit grandioze medicijn? Maak jij al actief gebruik van de helende kracht van de natuur? Ga je elke dag, of tenminste heel regelmatig, het groen in? Om hiermee je psychische en lichamelijke gezondheid een boost te geven?

Bewijs voor de werking!

Steeds meer onderzoek geeft bewijs van het grote positieve effect van de natuur. Een natuurbreak van 5 minuten vermindert al jouw stressniveau. Als je last hebt van somberheid of met jezelf worstelt, dan werkt de natuur zelfs extra helpend.

Natuur vermindert stress en zorgt voor meer ontspanning.

Zelfs vanaf je bank naar een natuurfilm kijken helpt al om negatieve gedachten en gevoelens beter te verwerken. Ja, je leest het goed, zelfs het bekijken van een film met natuurbeelden werkt al. Dit proces gaat zo snel dat alleen al kijken naar de natuur binnen vijf minuten een positieve invloed heeft op hoe je je voelt. En natuurlijk werkt de natuur live beleven het meest krachtig.

Tien tips om het “natuurmedicijn” als een dagelijkse shot tot je te nemen:

  1. Ga 5 minuten per dag het groen in.
  2. Kijk als je loopt met een rustige blik om je heen. Hoor de vogeltjes, zie het verse groene blad. Voel hoe je je voeten neerzet. De wind op je gezicht.
  3. Zet een natuurfoto op je achtergrondscherm van je computer en je telefoon.
  4. Hang op je werkplek of in je kamer afbeeldingen op van de natuur. Hang je favoriete vakantiefoto groot op de muur.
  5. Zet planten op je bureau of in je kamer. Daarnaar kijken vermindert ook je stressniveau en is goed voor de luchtkwaliteit.
  6. Kies voor groene kleuren op plaatsen waar je vaak zit. De kleur groen werkt ook stress verminderend.
  7.  Kijk regelmatig naar buiten en ga vanuit je kamer op zoek naar uitzicht met groene planten of bomen.
  8. Als je een tuin of balkon hebt, zet er een paar mooie groene planten of bloemen in. Kijk er elke dag even naar, al is het ook weer die 5 minuten.
  9. Luister bewust naar het getsjilp van de vogels, natuurgeluiden zijn bewezen effectief om jouw stressniveau omlaag te brengen.
  10. Zet een alarm of wekker om je te helpen herinneren dat je je dagelijkse dosis medicijn wilt nemen. Als je in de actie-stand staat is het verleidelijk jouw “medicijn” te vergeten.
  11. Koppel je dagelijkse dosis natuur aan een gewoonte. Na het ontbijt, voor de lunch, na je werkdag. Dit vergroot de kans op succes. Zodat je je “medicijn” ook werkelijk elke dag tot je neemt.
  12. Enne, geef jezelf voor iedere keer dat je jezelf een snufje natuur gunt, een schouderklopje. Daarmee versterk je je gedrag.

Ik zorg er heel bewust voor dat ik dagelijks in het groen ben. Mijn hele huis staat vol met planten en ik geniet van mijn tuin. Ook ben ik vaak met cliënten in het bos. Om de helende kracht daarvan te combineren met mijn coaching.

Zullen we samen een keer zo’n natuur-shot doen?

Als we lopen, stilstaan en praten ga ik met jou op onderzoek uit. Je ontdekt welke stappen je kunt zetten voor een meer ontspannen en vrij bestaan. Zodat je je veilig en verbonden voelt. Zodat je ervaart wat je zelf kunt doen om uit de stand van stress, haast en steeds doorgaan te stappen. En daarmee beter te gaan slapen. Of minder pijn te krijgen. Meer rust te voelen.

Willeke deelde haar ervaring van mijn coaching.

“Ha lieve Monique.

Wij hebben samen maar 1 wandeling gedaan maar wat een effect! Jouw heldere tips en uitleg hebben ervoor gezorgd dat ik zo anders ben gaan kijken naar mijn “systeem”. Tijdens de wandeling liet je mij voelen wat je zonder erg eigenlijk je zenuwstelsel aandoet. Bewust te worden van dat wat je “vast” en onder “spanning” zet, omdat jij dat zo mooi uit ging leggen en mij daar tijdens het wandelen op attendeerde. Dat is voor mij zo’n kado geweest! Dagelijks moet ik daar nog aan terug denken en voel dan meteen die rust over mij komen. Dankjewel lieve Monique, je hebt mij “zoveel” laten zien (en vooral voelen)” Willeke

 

 

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Download gratis E-boek

Alle verandering start met bewustzijn